منبع: همکاران سیستم

بسیاری از شرکت‏های مطرح دنیای آی تی در آمریکا با امضای یک دستورالعمل یکسان می‌‏کوشند با همکاری یکدیگر با با کلاهبرداری‏های آنلاین مقابله کنند و انسجام تجارت آنلاین را ارتقا دهند. 
 
به گزارش وب‏سایت zdnet، شرکت‏های اینترنتی و تبلیغات بزرگی مثل مایکروسافت، گوگل، یاهو و آئول (AOL) که جزء بزرگ‌ترین غول‏های تبلیغات آنلاین محسوب می‌‏شوند، قصد دارند با همکاری یکدیگر به جنگ کلاهبرداری آنلاین و نقض کپی‏رایت محصولات مختلف بروند. مبنای همکاری این شرکت‏‌ها دستورالعمل یکسانی است که توسط اداره مدیریت و بودجه دولت آمریکا تدوین شده و از شرکت‏های عضو این ائتلاف می‌‏خواهد برای مبارزه با کلاهبرداری‏ آنلاین سیاست‏هایی را اتخاذ کنند که در کاهش درآمد تبلیغاتی وب‏سایت‏هایی که به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش کالا‌ها و خدمات می‌‏کنند، موثر باشد. 
بر اساس این گزارش، این شرکت‏‌ها می‌‏کوشند با راه‏اندازی یک سیستم هشداردهی در مورد کالاهایی که به صورت غیرقانونی فروخته می‌‏شوند‏، از کلاهبرداری‏های آنلاین و تبلیغات این کالا‌ها جلوگیری کنند. این الگو در حال حاضر فقط در بین شبکه‏های تبلیغاتی آمریکا قابل اجرا است، اما امیدهایی وجود دارد که در صنعت تبلیغات تبدیل به یک الگوی بین‏المللی شود. 
شرکت گوگل در بیانه‏ای در این زمینه ضمن تاکید بر اهمیت مقابله با کلاهبرداری آنلاین به تلاش‏های خود برای جلوگیری از عرضه غیرقانونی محصولات دارای کپی رایت خود اشاره کرده است. این شرکت تلاش می‌‏کند از عرضه محتواهای دارای کپی رایت در پایگاه یوتیوب جلوگیری کند و نرم‏افزار‌ها و بازی‏های سرقتی را نیز از پایگاه گوگل پلی حذف کند. گوگل اعلام کرده است در سال ۲۰۱۲ ارائه خدمات تبلیغاتی خود به ۴۶ هزار وب‏سایت را که اقدام به فروش غیرقانونی کالا می‌‏کرده‏اند، قطع کرده است و ۸۲ هزار حساب کاربری را که برای چنین مقاصدی مورد استفاده قرار می‌‏گرفتند، معلق کرده است. 
شرکت مایکروسافت نیز اعلام کرده است با امضای این قرارداد همکاری، توجه خود به مشکل نقض کپی رایت را افزایش خواهد داد و در عین حال به استفاده عادلانه، حریم خصوصی، آزادی بیان و آزادی نوآوری احترام خواهد گذاشت

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 26 تیر 1392    | توسط: shahram. cheraghi    | طبقه بندی: متفرقه،     |
نظرات()