مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که بین فصل‌های دوم تا چهارم سال 2013 میلادی میزان اعتبار برند تجاری اپل 5.1 درصد کاهش یافت تا این شرکت به عنوان یکی از ضعیف‌ترین 25 مرکز الکترونیکی بزرگ جهان معرفی شود.
 
نکته‌ نگران‌کننده در این زمینه کاهش محبوبیت اپل نزد گروه اصلی هوادران و جمعیت جوان است. در مقابل، شرکت سامسونگ موفق شد در این بررسی رتبه نخست را به خود اختصاص دهد و بیشترین میزان محبوبیت خود را از اروپا کسب کند که البته باید گفت از محبوبیت سامسونگ هم در بازار آمریکا و بریتانیا کاهش یافته است.
 
اما بیشترین رشد در بین برندهای تجاری حوزه محصولات الکترونیکی را شرکت چینی هوواوی کسب کرد و توانست بین فصل‌های دوم و چهارم سال گذشته اعتبار خود نزد کاربران جهانی را 3.8 درصد بیشتر کند. افزایش درآمدهای هوواوی مهم‌ترین عامل در رشد این شرکت بود.
 
امتیازهای و اولویت‌بندی برندهای تجاری یکی از اقداماتی محسوب می‌شود که بر اساس آن میزان تمایل کاربران برای خرید محصولات یک شرکت و افراد مخالف با محصولات شرکت را مورد سنجش قرار می‌دهد. این بررسی در حوزه محصولات الکترونیکی انجام شده است و طی آن میزان تمایل کاربران برای خرید اقلامی مانند رایانه‌ها، تلفن‌های همراه، گیرنده‌های تلویزیونی و محصولات مرتبط مطالعه شده است.
 
کارشناسان اعلام کردند که نتایج ضعیف شرکت اپل در این بررسی به طور خاص به خاطر عدم نوآوری در نسل جدید محصولات این شرکت صورت گرفته است.
 

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 13 فروردین 1393    | توسط: shahram. cheraghi    |    |
نظرات()